Uitgelekte interne memo Cortonville

Eric-loresBeste Villagers, Lieve medewerkers,

Allereerst wil ik zeggen dat ik jullie inbreng op mijn weblog enorm waardeer! Zonder jullie was Cortonville nooit zo groot geworden. Of ja, dat is natuurlijk niet helemaal waar. Bezoekers komen voornamelijk om video’s te zien waar ik voor mijn computer zit en iets tofs zeg over een nieuwe cd. En voor de foto’s van mijn coole auto’s. En mijn tatoeages. Maar toch: bedankt, dankzij jullie is mijn blog net een echte muzieksite. Jullie vergroten het Cortonale bewustzijn van de muziekliefhebber.

Helaas moet er wel iets veranderen. Zoals jullie weten maak ik niet meer zoveel uren als radio-dj en sinds al dat gedoe over het salaris en vergoedingen van mensen die voor goede doelen werken, durf ik geen facturen meer naar het Rode Kruis te sturen. Jammer genoeg zijn de inkomsten uit Cortonville ook minimaal. Sterker nog, er moet maandelijks geld bij. Een website in de lucht houden kost geld!

De Founding Villagers-actie heeft niet genoeg opgeleverd, adverteerders blijven weg en die oude Amerikaanse auto’s van mij slurpen benzine. Daarom ben ik helaas genoodzaakt om jullie een kleine bijdrage te vragen. Per geschreven artikel ga je 20 euro aan Cortonville betalen. In ruil hiervoor mag je artiesten blijven interviewen, kun je gratis naar festivals, krijg je cd’tjes opgestuurd en last but not least: je krijgt een gesigneerd exemplaar van mijn nieuwe autoboek (bij verkoop op Marktplaats word je echter direct ontslagen).

Ik snap dat dit even een overgang is. Tot nu toe hoefde je immers niets te betalen als je voor mij wilde schrijven. Andere grote muziekwebsites zoals Nu.nl en Oor.nl kunnen het tot nu toe wel volhouden om hun schrijvers gratis voor ze te laten werken. Deze sites halen echter hun inkomsten elders vandaan. Nu.nl heeft veel bezoekers en daardoor advertentie-inkomsten en Oor kent mensen die betalen voor interviews op papier.

Door nu in jezelf te investeren en voor een kleine bijdrage te blijven schrijven voor mijn weblog, kun je later misschien gratis stukken schrijven voor deze grotere media. Zie het als een opstapje. Ik ben ook niet meteen begonnen als BN’er, autobiografieschrijver, muziekicoon, smaakmaker, tattoogoeroe, Penoza-acteur, wereldverbeteraar, beste vriend van Triggerfinger en jurylid.

Zo zie je maar, blijf jezelf ontwikkelen! Ik hoop dat jullie deze nieuwe maatregelen begrijpen.

Rock on! Groet, Eric

Ps Een cd-recensie gaat 25 euro kosten en een concertverslag 30. Deze zijn iets duurder omdat je de cd mag houden en je gratis naar het concert mag.

3 thoughts on “Uitgelekte interne memo Cortonville

Geef een reactie

