PopMediaPrijs 2013: het dankwoord

pmpHet is natuurlijk een uitgemaakte zaak dat Labrador de Popmediaprijs wint na een jaar popjournalistiek op het scherpst van de snede. Omdat honden in de Oosterpoort niet zijn toegestaan, haalt muziekjournalist Willem Bemboom de prijs voor Labrador op. Hierbij zijn reeds geschreven toespraak tijdens de prijsuitreiking.

Geachte aanwezigen,

wederom heb ik tegen mijn zin de reis gemaakt naar Groningen. Ik heb er een gezellig kaartspelletje in het café op Terschelling voor moeten onderbreken. Als ik niet zo vaak de veerpont zou nemen, kon de rederij opDoeksen. (stilte laten vallen…)

Ik kom de prijs ophalen voor Labrador. Ik ben niet Labrador, ik herhaal: ik ben niet Labrador. Dat is me het afgelopen jaar geregeld gevraagd en altijd was mijn antwoord: als ik Labrador was, dan was het veel grover geweest. Ik ben dus niet Labrador, maar ze hebben wel terecht gewonnen. Onze jongste bediende bij OOR, Yorick Buwalda (aan zijn schrijfstijl is te zien dat ie geen familie van Peter is), heeft wat tweets van Twitter Avenue (korte stilte) voor me uitgeprint. Er bleek veel jaloezie te zijn.

@atzedevrieze ik Twitter nooit over @lbrdr hoe kan hij dan winnen?

@zwar Belachelijk, @lbrdr heeft helemaal geen boek geschreven, ik wel, over bipsen

@jobdewit Racisme! Ze maken toch grapjes over rappers? Racisme!

@drumstelheck Met wie staat die Labrador dan allemaal op de foto?

@Martinlerock Ik heb nog nooit gelachen om @lbrdr

@marcokalnenek hier in Heerlen lachen we nergens om, of wel @theoploeg

@theoploeg Als @lbrdr echt heeft gewonnen verhuis ik weer naar Duitsland en stop ik als popjournalist

@peterbruyn pizza eten en dan op naar het Bimhuis voor Mkulu Gwbmta, vandaag hele dag geluisterd

@jvanvugt Jammer dat @atzedevrieze niet gewonnen heeft, was terechte winnaar geweest.

@ehpo primeur: independent weblog wint popmediaprijs. Iets met dode bomen #boblefsetz

@koenpoolman OOR-columnist wint pop media prijs! We drukken meteen wat extra blaadjes

@yorbuw Lbrdr is kut.

@allharm heeft @lbrdr ooit over Taylor Swift geschreven dan?

Ik had ook wel willen winnen. Het geld kan ik goed gebruiken. De drankrekening die ik bij het Americain heb lopen, is inmiddels zo hoog dat ik de uitgeverij van OOR als onderpand heb moeten geven. Dat duurt dus ook zo lang totdat ze door hebben dat OOR net zo weinig geld heeft als 3voor12 toekomt.

Om het verhaal af te sluiten, want mijn broer en ik moeten de laatste boot halen, ik ben dus niet Labrador en ook al hebben mijn OOR-collega’s vaak een plastic kip op mijn bureau gelegd in de hoop dat ik hapte (stilte laten vallen), ik ben niet Labrador.

Met het winnen van deze prijs is het doel van Labrador bereikt. Hij gaat genieten van zijn oude hondendag en zal jullie niet langer lastigvallen. Aan de andere kant schrijf ik iedere maand over vier reünies, dus ik reken nergens op. Zolang jullie maar hebben begrepen dat ik Labrador niet ben. Lang leve Labrador!

Plaats een reactie